Jannelieke Aalstein is adjunct directeur bij Rotterdam Partners en sinds deze maand ambassadeur van SNTR. Haar inbreng? “Ik denk zowel werk als privé. Want privé ben ik ook geboren en getogen Rotterdamse. Met een netwerk op nog weer heel andere plekken dan waar ik met m’n werk kom.”

“Maar vanuit Rotterdam Partners zijn wij de spin in het web in het verbinden van allerlei mensen aan elkaar. Mensen die een vraag hebben en iemand zoeken die hen daarbij helpt. Mensen met een plan die mensen zoeken die dat plan verder brengen.

Wat wij heel veel doen is in allerlei vormen mensen bij elkaar brengen. En daarvoor hebben we onder andere een heel groot netwerk in de zakelijke kant van deze stad. Maar ook in de horeca. En wij zijn ook verantwoordelijk voor de city marketing. En in die city marketing zeggen wij altijd: we willen de verhalen laten zie die ons trotse Rotterdammers maken.

We verkopen geen pindakaas hier hè. We verkopen een stad die in jouw en mijn hart zit. En ik vind het verhaal van SNTR ook een mooi verhaal dat staat voor Rotterdammers die besloten hebben dat we met elkaar een stapje richting de toekomst gaan. En dat zou ik ook gewoon tof vinden. Als je dit verhaal een plek kunt geven in de verhalen van de stad. Waardoor het logisch wordt dat het normaal is dat we dit doen.

Dit is geen liefdadigheid. Nee, het is gewoon volslagen logisch dat je nieuwe mensen een klein beetje helpt om onderdeel te worden van wat wij allemaal al wel weten en snappen. Dus dat zou ik ook heel graag willen doen en over na willen denken. En in allerlei netwerken kijken waar ik het verhaal kwijt kan. De verbinding kan maken. Welke bedrijven ik mee kan nemen naar SNTR om kennis te maken. En laat daar dan maar dingen ontstaan.”