Jeffrey van Meerkerk is directeur Strategic Relations, Sustainability & CSR bij ManpowerGroup en ambassadeur van SNTR. In deze functie hoopt hij deelnemers van SNTR met het netwerk van ManpowerGroup te kunnen verbinden. “Ik denk dat daar onze kracht ligt.”

“Vanuit ManpowerGroup hebben we het afgelopen jaar voor meer dan 500 statushouders uit zes verschillende landen een baan kunnen vinden. Werk, ontwikkeling en cultural fit vinden wij belangrijk. Daarom proberen wij op basis van deze drie punten een match te maken.

De doelgroep van SNTR bestaat voornamelijk uit laaggeschoolde statushouders. Voor deze doelgroep denk ik dat we het kleiner moeten maken. Dat we ons echt op de persoon moeten richten en minder op het collectief. Dat we moeten kijken van: waar zitten de talenten van mensen of hoe kunnen we de talenten van mensen opnieuw ontwikkelen?

Daarvoor zullen we moeten inzetten op het aanleren van de vaardigheden in combinatie met het aanleren van de taal. ManpowerGroup kan daarin een coachende rol spelen en vervolgens een verbinding maken in haar netwerk. Ik denk dat vooral dat laatste heel erg belangrijk is.”