Ik ben huurder De huur

De huur

Huurprijs
Op de huurovereenkomst staan twee soorten huurprijzen:
Netto huurprijs (alleen de ‘kale’ huur)
Bruto huurprijs (het totale huurbedrag). De bruto huurprijs is de netto huurprijs plus bijkomende kosten. De bijkomende kosten zijn:

  • Servicekosten (alleen als je in een appartement woont) dit zijn:
    – schoonmaakkosten van de algemene ruimte
    – energiekosten van de algemene ruimte
    – huismeester
  • Service abonnement
  • Voorschot voor stookkosten (blokverwarming)

Huur betalen
Iedere maand moet je de huur betalen. De huur betaal je iedere maand voor de eerste dag van de nieuwe maand. Bijvoorbeeld: de huur van februari moet u dus vóór 1 februari aan ons hebben betaald.

Je kan op verschillende manieren de huur betalen:

  • met een automatische incasso: dit moet je met de bank regelen. Belangrijk: je moet rekening met het binnenkomen van je salaris of uitkering. Zodat je zeker weet dat er r voldoende geld op uw bankrekening staat.
  • met een machtiging: je geeft SNTR een machtiging. Dan schrijft SNTR iedere maand de huur van je rekening af.
  • door zelf de huur over te maken: zet in je agenda wanneer je de huur aan SNTR overmaakt. Je kan dit ook automatisch instellen bij je bank.
  • via de Gemeente Rotterdam: meer informatie over deze mogelijkheid vindt u op deze website

Huur contant betalen?
Dat is niet meer mogelijk. Heb je vragen over het betalen van de huur? Stuur dan een Whatsapp naar 06-82197643.

Huurtoeslag
In Nederland kennen wij huurtoeslag. Deze toeslag is een (extra) steun om uw huur te kunnen betalen.
Of je in aanmerking komt voor deze steun, hangt onder andere af van je inkomen. Op de website van de Belastingdienst kun je zien of je in aanmerking komt voor huurtoeslag. Hier staat ook hoe je deze toeslag aanvraagt.

Huurverhoging
Als verhuurder kunnen wij de huurprijs van je woning ieder jaar verhogen. Hoeveel dit is, dan bepaalt de Overheid. Uiteraard krijg je op tijd informatie op het moment dat wij besluiten de huur te verhogen.

Huurachterstand
Het kan gebeuren dat je een keer te laat bent met het betalen van de huur. Neem dan contact op met SNTR. Je kan een Whatsapp bericht sturen naar: 06-82197643.
We nemen dan persoonlijk contact op.

Geldzaken en schuldhulpverlening
Misschien heb je problemen om rekening te betalen. Dat is niet fijn. Er zijn bij de Gemeente Rotterdam afdelingen die je kunnen helpen. Wil je hier meer over weten? Wij kunnen je hier bij helpen. Stuur een Whatsapp bericht naar: 06-82197643.

Terug
Omhoog