Ik ben huurder Uw huur

Uw huur

Huurprijs
Op de huurovereenkomst staan twee soorten huurprijzen: de netto huurprijs en de bruto huurprijs (het totale huurbedrag). De netto huurprijs is de ‘kale’ huur. Die geldt alleen voor het gebruik van de woning. De bruto huurprijs is de netto huurprijs plus bijkomende kosten. De bijkomende kosten zijn:

  • Servicekosten (alleen als u in een appartement woont)
  • Schoonmaakkosten van de algemene ruimte
  • Energiekosten van de algemene ruimte
  • In sommige gevallen: Huismeesterkosten
  • Serviceabonnement (alleen als u bij SNTR een serviceabonnement heeft)
  • Maandelijks voorschot voor stookkosten (alleen als u blokverwarming heeft)

Huur betalen
U betaalt iedere maand huur voor uw woning. De huur betaalt u iedere keer voor de eerste dag van de nieuwe maand. Bijvoorbeeld: de huur van februari moet u dus vóór 1 februari aan ons hebben betaald.

U kunt op verschillende manieren de huur aan ons betalen:

  • met een automatische incasso: u regelt met de bank dat iedere maand op dezelfde datum de huur van uw rekening wordt afgeschreven. Houd bij deze datum rekening met het binnenkomen van uw salaris of uitkering, zodat u zeker weet dat er voldoende geld op uw bankrekening staat.
  • met een machtiging: u geeft ons een machtiging om de huur maandelijks van uw rekening af te schrijven.
  • door zelf de huur over te maken: zet in uw agenda wanneer u de huur iedere maand aan ons overmaakt. Ook kunt u in bijvoorbeeld in de betaal-app van uw bank een maandelijkse overschrijving inboeken. Op deze manier wordt iedere maand op dezelfde dag automatisch de huur aan ons overgemaakt.
  • via de Gemeente Rotterdam: meer informatie over deze mogelijkheid vindt u op deze website

Het is niet mogelijk uw huur contant bij ons te betalen. Heeft u een vraag over het betalen van uw huur? Stuur dan een Whatsapp naar 06-82197643.

Huurtoeslag
In Nederland kennen wij huurtoeslag. Deze toeslag is een (extra) steun om uw huur te kunnen betalen. Of u in aanmerking komt voor deze steun, hangt onder andere af van uw inkomen. Op de website van de Belastingdienst kunt u zien of u in aanmerking komt voor huurtoeslag. Ook vindt u bij de Belastingdienst informatie over hoe u deze toeslag aanvraagt.

Huurverhoging
Als verhuurder kunnen wij de huurprijs van uw woning ieder jaar verhogen. De Nederlandse overheid bepaalt met hoeveel procent wij de huur mogen verhogen. Uiteraard krijgt u op tijd informatie op het moment dat wij besluiten de huur te verhogen. Kijk voor meer informatie over huurverhoging op deze website.

Huurachterstand
Het kan gebeuren dat u een keer te laat bent met het betalen van de huur. Om  een betalingsachterstand te voorkomen, nemen wij altijd contact met u op.

Kunt u de huur (voor langere tijd) niet betalen? Laat het ons dan weten. Zo kunt u voorkomen dat wij andere, vaak vervelende, maatregelen moeten nemen. Neem contact met ons op voor het maken van afspraken over een betalingsregeling. We zoeken graag samen met u naar een oplossing. U kunt er zeker van zijn dat wij uw privacy beschermen.

Geldzaken en schuldhulpverlening
Soms kunt u nog meer rekeningen niet betalen. Speciale afdelingen bij de Gemeente Rotterdam of andere instanties kunnen u dan verder helpen. Wilt u hier meer informatie over? Neem dan eerst contact met ons op.
Ook als er veranderingen zijn in uw persoonlijke omgeving kan dit invloed hebben op uw geldzaken. Meer informatie over uw geldzaken kunt u vinden op de website van Startpuntgeldzaken.

Terug
Omhoog