Ik ben huurder Reparaties en verbouwingen

Reparaties en verbouwingen

Reparatie aanvragen
U moet als huurder zelf kleine reparaties aan uw woning uitvoeren. Informatie hierover kunt u vinden in het Onderhoudslijst Onderhoudslijst SNTR.

Als SNTR een reparatie moet uitvoeren, kunt u een bericht in het Nederlands sturen via Whatsapp op 06-82197643. Geef hierbij duidelijk aan wat het probleem is en stuur een foto mee van het probleem, dan kunnen we u snel helpen.

Kijk vóór reparatie wie de kosten betaalt
Heeft u geen serviceabonnement en wilt u dat SNTR een monteur langs stuurt om iets te repareren waarvoor u zelf verantwoordelijk bent? Dan kunnen wij hiervoor kosten in rekening brengen. Wilt u een reparatie doorgeven? Kijk dan eerst of uw reparatie in het Onderhoudslijst SNTR en lees de Toelichting Onderhoudslijst SNTR zit. In dit lijstje ziet u voor wie de rekening van de reparatie is. Weet u het niet zeker, of heeft u andere vragen? Stuur dan een Whatsapp-bericht naar 06-82197643.

Spoedmeldingen
Moet er een spoedreparatie in uw woning worden gedaan? Voor spoedreparaties kunt u 24 uur per dag contact opnemen met SNTR. Hoe doet u dit?

  • Van maandag t/m vrijdag, van 09.00-17.00 uur: stuur een bericht via Whatsapp op 06-82197643, liefst in het NL met een foto van het probleem.
  • Na 17.00 uur, in het weekend en op feestdagen: bel ons op 010-3101100.

Wanneer kunt u spoedmeldingen doen?

  • Als uw verwarming niet werkt (dit geldt alleen in de maanden oktober t/m maart);
  • Als het glas aan de buitenkant van uw woonkamer kapot is;
  • Als er een gaslek is in uw woning;
  • Als u ernstige (water)lekkage heeft in uw woning.

Serviceabonnement
U moet als huurder zelf kleine reparaties aan uw woning uitvoeren. Het overzicht van wie verantwoordelijk is voor welke reparatie kunt u vinden in het Onderhoudslijst SNTR. Voor de reparaties die u zelf moet doen en die u ook zelf moet betalen, kunt u ook een serviceabonnement afsluiten, SNTR doet dan de kleine reparaties voor u. Een serviceabonnement kost 5 euro per maand.

Hoe sluit u een serviceabonnement af?
Stuur een Whatsapp-bericht naar 06-82197643 wij sturen u dan alle documenten zodat u het abonnement kunt afsluiten. Het serviceabonnement kost 5 euro per maand.

Monteur bij u thuis
Komt er bij u thuis een monteur? Houd dan altijd rekening met de volgende zaken:

  • Schoenen aan:
    Servicemonteurs moeten altijd hun werkschoenen dragen in huis. Dit is voor hun eigen veiligheid. Ze kunnen hun schoenen dus niet uitdoen wanneer ze in uw woning komen werken.
  • Iemand van 18+ aanwezig:
    Er moet altijd iemand van 18 jaar of ouder in uw woning aanwezig zijn als de servicemonteur komt. Als er niet iemand van 18 jaar of ouder aanwezig is, mogen zij uw woning niet in. Zij kunnen dan hun werk niet doen.

Heeft u vragen over de monteur of bent u niet tevreden over de reparatie? Dit kunt u melden via WhatsApp: 06-82197643.

Zelf iets veranderen aan uw woning
Wilt u iets aan uw woning veranderen? Lees dan eerst Uitleg over een verbouwing aanpassing in woning SNTR. Hierin staat:

  • voor welke veranderingen u geen toestemming nodig heeft van SNTR;
  • voor welke veranderingen u wel toestemming nodig heeft van SNTR;
  • welke veranderingen u nooit mag uitvoeren.

Lees het document goed door. Daarna kunt u de informatie invullen en naar ons opsturen via het Aanvraagformulier ZAV.

Apparaten van SNTR vervangen
In de keuken staan diverse apparaten zoals een koelkast, fornuis, vaatwasser, magnetron, etc. Sommige apparaten zijn door SNTR gekocht en staan in uw huurovereenkomst. Soms moet een apparaat worden vervangen. Als dit apparaat van SNTR is en dit in uw huurovereenkomst staat, geeft SNTR u graag een keuze. Lees daarvoor apparaten in uw woning.

Stoffering van SNTR vervangen
In sommige woningen ligt vloerbedekking van SNTR, dit staat dan in uw huurovereenkomst. Als vloerbedekking moet worden vervangen dan geven we u graag een keuze. Lees daarvoor  vloerbedekking in uw woning.

 

 

 

 

 

Terug
Omhoog